Είναι μικρό, δυνατό, όμορφο και με χαμηλές καταναλώσεις. Ο λόγος για το up GTI που παρέχει την δυνατότητα στους νέους ηλικιακά οδηγούς να εκπληρώσουν ένα όνειρο και στους λίγο μεγαλύτερους να αναπολήσουν όμορφες αναμνήσεις. Ο χαρακτήρας και η απόδοση των 115 ίππων ευθυγραμμίζεται με το Golf GTI Mk1 που είχε παρουσιασθεί το 1976 με ισχύ 110 ίππων, δίνοντάς του εκρηκτικές επιδόσεις.

Το νέο μοντέλο αποτίει φόρο τιμής στο αρχέτυπο GTI με τις κόμπακτ διαστάσεις του, το χαμηλό απόβαρο και έναν αποδοτικό κινητήρα που έχει κατανάλωση μόνο 4,8 λίτρα στα 100 χλμ. Παράλληλα, διαθέτει αυξημένο κάθετο αεροδυναμικό φορτίο στον πίσω άξονα, σπορ στήσιμο και με τα κλασικά χαρακτηριστικά ενός GTI. Με τελική στα 196 χλμ./ώρα θέτει νέα δεδομένα στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων. Η έκδοση GTI -άλλωστε- είναι η πρώτη στο up που λανσάρεται με φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων για βενζινοκινητήρα. Χάρη στο εξελιγμένο καταλυτικό μετατροπέα το up GTI πληροί τις νέες ευρωπαϊκές προδιαγραφές Euro AG. Επιπλέον, το ισχυρότερο μέλος της οικογένειας up διατηρεί ένα χαμηλό κόστος κτήσης και χρήσης.

Εξωτερικά στο μοντέλο τίποτε δεν έχει αλλάξει τα τελευταία 42 χρόνια και είναι ένα GTI άμεσα αναγνωρίσιμο κυρίως όταν το κοιτάς από το πλάι. Κοσμείται από διπλές λωρίδες που διατρέχουν το προφίλ του, ενώ επιπρόσθετα το πλάτος και η απόσταση βασίζονται στις προδιαγραφές του πρώτου Golf GTI. Η μαύρη πόρτα του πορτμπαγκάζ συνδυάζεται με σκούρα πλαϊνά κρύσταλλα, ενώ στο πάνω μέρος της υπάρχει ένα επανασχεδιασμένο σπόιλερ.

Εσωτερικά σε όλο το σαλόνι διακρίνονται τα λογότυπα GTI. Συγκεκριμένα κοσμούν τις λαβές των θυρών, τον επιλογέα ταχυτήτων, όπως και στο πολυλειτουργικό τιμόνι με την κόκκινη ραφή και το μεγάλο λογότυπο στην κάθετη ακτίνα. Η λαβή του χειρόφρενου είναι επίσης επενδυμένη με δέρμα.

Το νέο up GTI θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα από το Φεβρουάριο, σε τιμή που θα ξεκινά κάτω από τις 16.000 ευρώ.