Τι γνωρίζουμε για την κατάρρευση των υπολογιστών της British Airways

Η κατάρρευση του συστήματος ηλεκτρονικών υπολογιστών της British Airways το Σάββατο υποχρέωσε την αεροπορική εταιρεία να κατεβάσει στο έδαφος εκατοντάδες πτήσεις, κρατώντας σε ομηρία 75.000 επιβάτες καθώς οι πτήσεις, το τηλεφωνικό κέντρο και ο ιστοχώρος δεν μπορούσαν να λειτουργήσουν.

Ο αερομεταφορέας της βρετανικής σημαίας δήλωσε ότι το πρόβλημα προκλήθηκε από ένα πρόβλημα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας σε ένα από τα κέντρα δεδομένων του Ηνωμένου Βασιλείου. Παρακάτω είναι αυτό που γνωρίζουμε μέχρι στιγμής:

* Η ΒΑ χαρακτήρισε το πρόβλημα ως “ζήτημα τροφοδοσίας σε ένα από τα κέντρα δεδομένων του Ηνωμένου Βασιλείου, το οποίο οδήγησε σε εξαιρετική αύξηση ισχύος και προκάλεσε φυσική ζημιά σε κάποια από τις υποδομές ενός από τα συστήματα πληροφορικής μας”.

Ο διευθύνων σύμβουλος της British Airways, Alex Cruz, δήλωσε ότι η αύξηση της ισχύος ήταν τόσο δυνατή που καθιστούσε τα συστήματα υποστήριξης αναποτελεσματικά. Η ΒΑ αρνήθηκε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την αιτία της αύξησης.

* Τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας της SEN, τα οποία ηλεκτροδοτούν την περιοχή βόρεια του Heathrow όπου βρίσκονται τα κεντρικά γραφεία της British Airways, δήλωσαν ότι οι υπηρεσίες της λειτουργούσαν κανονικά το πρωί του Σαββάτου.

“Η αύξηση της ηλεκτρικής ισχύος, την οποία η ΒΑ αναφέρει, θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί στην πλευρά του πελάτη του μετρητή, ενώ η SEN δεν θα μπορούσε να τη δει”, δήλωσε ένας εκπρόσωπος.

Όταν ρωτήθηκε για λεπτομέρειες για το τι ακριβώς συνέβη, ένας εκπρόσωπος της ΒΑ δεν εξέτασε την παραπάνω δήλωση για μια εξαιρετική αύξηση της ισχύος.

* Ο Cruz είπε στα στελέχη του τμήματος ΙΤ της ΒΑ να επικεντρωθούν στην επίλυση του προβλήματος αντί να μιλάνε στα μέσα ενημέρωσης. “Είτε είστε μέρος της ομάδας που εργάζεται για να διορθώσετε το πρόβλημα, είτε δεν είστε”, είπε σε ένα μήνυμα προς το προσωπικό που δημοσιεύτηκε στην εσωτερική ιστοσελίδα της εταιρείας.

* Η Ryanair, ένας από τους ανταγωνιστές χαμηλού κόστους της BA, δήλωσε ότι έχει τοποθετήσει τα συστήματα πληροφορικής της σε τρία διαφορετικά σημεία, για να αποφευχθεί η διακοπή λειτουργίας των δραστηριοτήτων της.

“Έχουμε τρεις θέσεις πληροφορικής σε διαφορετικές χώρες σε ολόκληρη την Ευρώπη, οπότε αν συμβεί κάτι, να ξεκινήσει το δεύτερο και κατόπιν το τρίτο”, δήλωσε ο επικεφαλής μάρκετινγκ Kenny Jacobs στους δημοσιογράφους, καθώς η ομάδα ανέφερε τα οικονομικά αποτελέσματα. “Αυτό είναι που θα κάνουν οι περισσότερες επιχειρήσεις. Αυτή είναι η προσέγγισή μας και δεν είχαμε ποτέ μεγάλη διακοπή.”

* Η Ένωση εργαζομένων της Μ. Βρετανίας δήλωσε ότι η αποτυχία προέκυψε από μια απόφαση του 2016 όπου έγιναν περικοπές στο τεχνικό προσωπικό και το έργο ανατέθηκε σε εταιρεία από την Ινδία.