Social Media World & e-Business World: O πελάτης στο επίκεντρο

Του Κώστα Νόστη*

Τα κοινωνικά δίκτυα είναι ένα δυναμικό περιβάλλον που συνεχώς εξελίσσεται και είναι δεδομένο ότι καθένα από αυτά έχει και το δικό του σκοπό ύπαρξης. Η επικοινωνιακή στρατηγική μέσα από καθένα από αυτά είναι διαφορετική, ενώ γίνεται ακόμα πιο περίπλοκο όταν περισσότερα του ενός κοινωνικά δίκτυα θα πρέπει να συνδυαστούν σε μια εταιρική καμπάνια.

O καταιγισμός της πληροφορίας αλλά και η ένταση και διεθνοποίηση του ανταγωνισμού, αλλάζει τον ορισμό «αποτελεσματική» για τις επικοινωνιακές καμπάνιες σε βαθμό που μόνο επαγγελματίες του είδους να μπορούν να ανταποκριθούν στην πρόκληση με επιτυχία. Και βέβαια, πάντα στο τέλος παραμένει το βασικό ερώτημα: μετά την καμπάνια, τι; Πώς διαχειριζόμαστε όλους αυτούς τους ανθρώπους που μας επισκέφθηκαν και μας γνώρισαν; Χτίζουμε κοινότητες γύρω από το brand μας ή μένουμε σε ένα απλό mailing list;

Τα προηγούμενα χρόνια, το eBusiness World ανέδειξε τις βασικές λειτουργίες που πρέπει να διαθέτει ένα eShop προκειμένου να εισέλθει με τις σωστές προϋποθέσεις στο δρόμο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Λειτουργίες όπως για παράδειγμα η αναζήτηση προϊόντων, το email marketing, το search engine optimization, η χρηστικότητα του site, η παρουσία στα social media, το content marketing και πολλά άλλα.

Ωστόσο, το να κερδίσει κάποιος στο online, δεν αρκεί μόνο να κατανοεί σωστά τα βασικά του eCommerce. Πρέπει να δημιουργήσει μία συνεκτική, συνεπή και συναρπαστική εμπειρία σε όλα τα σημεία επαφής και συναλλαγής με τον πελάτη -online και offline: από το mobile και το social μέχρι το φυσικό κατάστημα και πέρα από αυτό.

Σήμερα, η κρίσιμη μάζα των ηλεκτρονικών επιχειρήσεων έχει στρέψει την προσοχή της στην αύξηση της επισκεψιμότητας (traffic) και τη μετατροπή των επισκέψεων σε ολοκληρωμένες συναλλαγές (conversion rate), καθώς και στην αύξηση του engagement με τους καταναλωτές και τη μετατροπή τους σε πελάτες. Με πιο απλά λόγια, προσπαθούν να κεφαλαιοποιήσουν τη σχέση με τον καταναλωτή – πελάτη, αποκτώντας μεγαλύτερο μερίδιο στο πορτοφόλι του.

Οι κανόνες του παιχνιδιού και του μέσου συνεχώς αλλάζουν.

Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης επενδύουν τεράστια ποσά σε εξαγορές εταιρειών και νέες τεχνολογίες, έχοντας ως μοναδικό στόχο την ικανοποίηση των αναγκών και επιθυμιών των πελατών. Από την άλλη, όταν λέμε e-business, το μυαλό μας πηγαίνει συνήθως και σχεδόν αυτομάτως στην έννοια του ηλεκτρονικού καταστήματος. Στην πραγματικότητα οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες έχουν πολύ μεγαλύτερο εύρος καθώς οδεύουμε ουσιαστικά στον πλήρη μετασχηματισμό των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και τη μετάβαση ολόκληρων κλάδων της οικονομίας, από τον φυσικό στον ψηφιακό κόσμο.

Το τέταρτο στη σειρά συνέδριο Social Media World & e-Business World, τοποθετεί τον πελάτη στο κέντρο της θεματολογίας του αφού είναι εκείνος που καθορίζει -σε μεγάλο βαθμό- τις εξελίξεις στο χώρο των Social Media, ενώ αναγνωρίζει το βαθμό ωριμότητας του eCommerce και την προσπάθεια που έχουν πραγματοποιήσει οι επιχειρήσεις για να υλοποιήσουν τα παραπάνω.

Το συνέδριο απευθύνεται σε όλα τα στελέχη και τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του Ηλεκτρονικού Εμπορίου και του eBusiness, του Internet, του ψηφιακού marketing, Το συνέδριο απευθύνεται σε όλα τα στελέχη και τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του Ηλεκτρονικού Εμπορίου και του eBusiness, του Internet, του ψηφιακού marketing, της διαφήμισης, των public relations και της επικοινωνίας, των μεταφορών, των πληρωμών, του security, των logistics και του supply chain.

* Ο Κώστας Νόστης είναι Πρόεδρος & Δ/νων Σύμβουλος της Smartpress A.E. που διοργανώνει το συνέδριο Social Media World & e-Business World