Η αγάπη είναι ανεκτίμητη…

0
237

Είτε πρόκειται για μία μικρή ρομαντική χειρονομία, είτε για μια υπερβολική σε κόστος έκπληξη για το άλλο τους μισό, οι καταναλωτές ανά τον κόσμο ‘αγαπάνε’ την πιο ρομαντική μέρα του χρόνου, ξοδεύοντας περισσότερα από ποτέ, σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια.

Ο ετήσιος Δείκτης “Mastercard Love Index”, δημιουργήθηκε μετά από ανάλυση συναλλαγών με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες -για διάστημα τριών ετών- και αποκαλύπτει ότι οι αγορές που σχετίζονται με την ημέρα του Αγ. Βαλεντίνου έχουν αυξηθεί κατά 49% συνολικά. Αν και οι περισσότερες από τις συναλλαγές αυτές εξακολουθούν να συμβαίνουν σε φυσικά καταστήματα, παρατηρείται και μία σημαντική τάση προς το ψηφιακό περιβάλλον, καθώς καταγράφεται μία αύξηση ύψους 37% στις ηλεκτρονικές αγορές.

Σχετικά με την ‘ετοιμότητα’ των ερωτευμένων, αν δεν επιλέξατε το δώρο σας πολύ νωρίτερα, δεν είστε οι μόνοι. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Δείκτη, η πλειονότητα των αγορών που σχετίζονται με την γιορτή του Αγ. Βαλεντίνου, γίνονται την τελευταία στιγμή, στις 13 Φεβρουαρίου, με 47,4 εκ. συναλλαγές να καταγράφονται τη συγκεκριμένη μέρα, τα τελευταία τρία χρόνια.

Τα πρόσφατα στοιχεία δείχνουν επίσης ότι ο έρωτας όντως «περνάει από το στομάχι», καθώς οι συναλλαγές σε εστιατόρια έχουν εμφανίσει εντυπωσιακή αύξηση ύψους 102%, από το 2014 μέχρι σήμερα.

«Αν και ο τρόπος που εκφράζουμε την αγάπη μας έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια, μία τέτοια χειρονομία προς τους αγαπημένους μας στις 14 Φεβρουαρίου, είναι σήμερα πιο δημοφιλής από ποτέ. Ο Δείκτης Mastercard Love Index, αποκαλύπτει στοιχεία για παγκόσμιες και τοπικές αγοραστικές τάσεις, αποκαλύπτοντας στους εμπόρους λιανικής κάποια σημαντικά συμπεράσματα ανεκτίμητης αξίας, σχετικά με το πώς οι πελάτες τους ξοδεύουν, την πιο ρομαντική ημέρα του χρόνου», σχολίασε σχετικά η Ιωάννα Μίγγου, Marketing Manager της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα.

Ο Δείκτης, ο οποίος κατέγραψε την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών σε περισσότερες από 200 χώρες σε όλο τον κόσμο, ανέδειξε κάποιες ενδιαφέρουσες καταναλωτικές τάσεις ανά το κόσμο, ενώ και πάλι ξεχώρισε η σημασία της προσωπικής πινελιάς για τη συγκεκριμένη μέρα. Παρά τη συνεχιζόμενη αύξηση των online αγορών, το 95% των συναλλαγών που σχετίζονται με την ημέρα του Αγ. Βαλεντίνου, γίνονται από τους ίδιους τους καταναλωτές σε φυσικό κατάστημα. Τη μεγαλύτερη στροφή στο online περιβάλλον δείχνουν οι καταναλωτές στη Λατινική Αμερική, με μία αύξηση ύψους 250% από το 2014 μέχρι το 2016, ενώ εκείνοι της Μέσης Ανατολής και την Αφρικής ακολουθούν, με αύξηση 56%.

Όσον αφορά στις καταναλωτικές συνήθειες των ερωτευμένων ανά τον κόσμο, ο Δείκτης ανέδειξε τα παρακάτω ενδιαφέροντα στοιχεία:

Ευρώπη: Οι καταναλωτές ανά την Ευρώπη ξοδεύουν τα περισσότερα σε ξενοδοχεία/ξενώνες για την μέρα των ερωτευμένων, με ποσοστό 35%, αυξημένο κατά 50% σε τρία χρόνια. Οι Ευρωπαίοι πρωτοπορούν και στις online αγορές για τους αγαπημένους τους, με το 19% αυτών να πραγματοποιείται μέσω sites ηλεκτρονικού εμπορίου. Τέλος, η κατανάλωση σε εστιατόρια έχει αυξηθεί περισσότερο από κάθε άλλη περιοχή στην Ευρώπη, καταγράφοντας αύξηση 67% για την περίοδο του Αγ. Βαλεντίνου, τα τελευταία τρία χρόνια.
ΗΠΑ: Σε αντίθεση με την Ευρώπη, οι καταναλωτές στις ΗΠΑ ξοδεύουν τα περισσότερα στην εστίαση, με 44% συνολικά, ενώ ο σχετικό κλάδος παρουσιάζει τη μεγαλύτερη αύξηση σε σχέση με τις υπόλοιπες περιοχές του κόσμου, ύψους 130%.
Μέση Ανατολή και Αφρική: Οι καταναλωτές των συγκεκριμένων περιοχών ξοδεύουν τα περισσότερα σε ξενοδοχεία (43%), ενώ τα κοσμήματα ακολουθούν στις προτιμήσεις τους (22%) ως επιλογή δώρου.