Αρμονική η συνύπαρξη ξενοδοχείων και Airbnb

H Airbnb μπορεί να ανθεί χωρίς να καταπνίγει την ξενοδοχειακή βιομηχανία, υποστήριξαν ξενοδόχοι και εκπρόσωπος της μεγαλύτερης πλατφόρμας διαμοιρασμού στον κόσμο, Airbnb, μιλώντας στο όγδοο Συνέδριο Ξενοδοχειακών Δεδομένων που διοργάνωσαν οι STR και Hotel News Now.

Παρά τη φιλολογία σχετικά με την επίδραση της οικονομίας διαμοιρασμού στην ξενοδοχειακή βιομηχανία, ο οικονομολόγος της Airbnb, Peter Coles, που συμμετείχε στο συνέδριο, επέμεινε ότι η εταιρία θεωρεί ότι αποτελεί ένα μικρό τμήμα μόνο της αγοράς και ότι μπορεί να συνυπάρξει ειρηνικά με μια ανέπαφη ξενοδοχειακή βιομηχανία.

Η Airbnb δεν ενδιαφέρεται, είπε, για την καταστροφή της ξενοδοχειακής βιομηχανίας, αλλά θεωρεί ότι αποτελεί συμπλήρωμά της, προσφέροντας τοπικές εμπειρίες, αν και καμια φορά είναι καλύτερη η διαμονή σε ξενοδοχείο.

Απέρριψε μάλιστα τις συγκρίσεις με άλλους διακεκριμένους παρόχους σε άλλες βιομηχανίες, όπως η Amazon και η Uber, οι οποίοι, όπως είπε η διευθύντρια ψηφιακών δεδομένων της Starwood, Jennifer Yacenda, παρουσιάζουν ομοιότητες με την Airbnb λόγω μιας κοινής «βασικής ικανότητας διαχείρισης μεγάλου όγκου δεδομένων».

Ωστόσο, για τον Coles, οι 2 αυτές επιχειρήσεις έχουν την τάση να είναι πιο επιθετικές από την Airbnb, με την Amazon να επιδιώκει το κλείσιμο των τοπικών επιχειρήσεων.

Οι θετικές επιδόσεις της βιομηχανίας κατά τη διάρκεια της άνθισης της Airbnb, την τελευταία 7ετία, αποτελεί απόδειξη της ικανότητας των 2 να συνυπάρχουν, τόνισε ο αντιπρόεδρος στρατηγικής της InterContinental, Isaac Collazo.

Σύμφωνα με πρόχειρη έρευνα στη διαδικτυκή κοινότητα της Starwood (Preferred Guest), το 1 τρίτο των επισκεπτών είχε μείνει σε σπίτι της Airbnb, οι οποίοι την πλειονότητά τους έκαναν διακοπές και αναζητούσαν μια διαφορετική εμπειρία.

Μερικοί ερωτηθέντες είπαν ότι παραδοσιακά αναζητούν εμπειρίες που ομοιάζουν με διαμονή στο σπίτι και όχι σε ξενοδοχείο, πολλοί έψαχναν για πλήρως εξοπλισμένες κουζίνες και γειτονιές που πολλά ξενοδοχεία δεν προσφέρουν. Οι ερωτηθέντες που έτειναν περισσότερο να έχουν χρησιμοποιήσει Airbnb ήταν κάτω των 36 ετών ενώ στον αντίποδα ήταν οι άνθρωποι ηλικίας 50 και άνω.

Από τις συζητήσεις προέκυψαν επίσης οι εξής διαπιστώσεις:

-ένας λόγος που τα ξενοδοχεία και η Airbnb μπορούν να συνυπάρξουν είναι ότι η Airbnb δημιουργεί επιπλέον ζήτηση.

-Η Airbnb προσφέρει τελείως διαφορετικό πρότυπο διαμονής σε σχέση με τα ξενοδοχεία, καθώς το 17% των κρατήσεων αφορά διαμονή άνω των 30 ημερών και το 60% άνω των 7.

-δεδομένης της μικρής και κατακερματισμένης φύσης των καταλυμάτων της Airbnb, ποτέ δεν θα ικανοποιήσει τις ανάγκες συνεδρίων και ομαδικών επισκέψεων στα ξενοδοχεία.

-Επίσης, πολλοί ιδιοκτήτες σπιτιών μπορεί να μη συμμορφώνονται με τους ίδιους κανονισμούς ασφαλείας που ισχύουν στα ξενοδοχεία (λογιστικοί λόγοι εμποδίζουν τη συμμόρφωση με τους κανόνες και δεν είναι λογική η εφαρμογή των ίδιων κανόνων σε ξενοδοχεία και σπίτια).

-η Airbnb έχει την ευκαιρία να ανταγωνιστεί τα παραδοσιακά online τουριστικά πρακτορεία επιτρέποντας στα ξενοδοχειακά brand να διαθέτουν το προϊόν τους στην πλατφόρμα. Ωστόσο αυτό δεν ενδιαφέρει την Airbnb αφού η προσφορά δωματίων σε ξενοδοχεία από το διαδίκτυο αφορά διαφορετικό είδος διαμονής.

Η ιδέα να προσφέρονται προς ενοικίασης μέσω της πλατφόρμας δωμάτια ξενοδοχείων Marriott και Starwood αποκλείεται από την Airbnb, όμως τα B&B και τα μπουτίκ ξενοδοχεία τη χρησιμοποιούν λόγω του μεγάλου εύρους του κοινού της.

Πηγή: driveandtravel.gr/