Εκτόξευση της αξίας των συναλλαγών, που πραγματοποιούνται μέσω φορητών συσκευών (mobile payments), θα πρέπει να αναμένεται εντός της προσεχούς διετίας. Το ύψος των συναλλαγών, μέσω mobile συσκευών, αναμένεται να εκτιναχθεί στο $ 1 τρις το 2017 από λιγότερο από $500 δις, που εκτιμάται ότι θα φτάσει η αγορά φέτος, καταγράφοντας εντυπωσιακή άνοδο κατά 124%.

Σύμφωνα με σχετική έρευνα της IDC, η περιοχή της Ασίας – Ειρηνικού θα αποτελέσει τον οδηγό της ανάπτυξης του κλάδου του mobile payment, επηρεάζοντας – σε ένα μεγάλο βαθμό – τις εξελίξεις στην αγορά. Οι αναλυτές της IDC εκτιμούν ότι την ισχυρή ανάπτυξη στον τομέα των mPayments στην περιοχή της Ασίας – Ειρηνικού θα καθοδηγήσει η αυξανόμενη διείσδυση των αγορών μέσω φορητών συσκευών (mCommerce), καθώς στις συγκεκριμένες αναδυόμενες αγορές οι κάτοικοι υιοθετούν – για πρώτη φορά – με εντατικούς ρυθμούς τη χρήση του Διαδικτύου, λόγω και της αυξημένης διείσδυσης των smartphones. Επιπλέον, όπως σχολιάζουν, οι περιορισμένη αποδοχή των χρεωστικών και πιστωτικών καρτών στην περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού δημιουργεί μια δυναμική για τα mPayments ως εναλλακτικού τρόπου πληρωμών.

“Η διείσδυση των smartphones μεγαλώνει στην περιοχή της Ασίας – Ειρηνικού με ταχύτερους ρυθμούς, σε σχέση με την υιοθέτηση των πρακτικών της γενικής τραπεζικής και σε σχέση με την αποδοχή, που συναντούν οι χρεωστικών και πιστωτικών καρτών”, αναφέρει η έρευνα της IDC.

Βέβαια, όπως εξηγούν οι αναλυτές της εταιρείας, η εικόνα δεν είναι ίδια για το σύνολο της περιοχής, καθώς εντοπίζονται μεγάλες διαφορές ανάμεσα στις ώριμες αγορές, όπως αυτές της Αυστραλίας, του Χονγκ Κονγκ και της Σιγκαπούρης και των αναδυόμενων αγορών της Ασίας, όπως η Κίνα, η Ινδία και η Ινδονησία.

Διαφοροποίηση
Στην πρώτη κατηγορία αγορών, το τραπεζικό σύστημα έχει μεγάλη απήχηση, όπως άλλωστε και η χρήση χρεωστικών και πιστωτικών καρτών. Ως εκ τούτου, η πορεία των mobile payments αναμένεται να είναι αντίστοιχη με αυτήν των συναλλαγών μέσω φορητών συσκευών στις “ώριμες” οικονομίες της Δυτικής Ευρώπης, εστιασμένη στην τεχνολογία των ανέπαφων συναλλαγών (Near Field Communications -NFC).

Ωστόσο, στις αναδυόμενες ασιατικές αγορές, όπου βρίσκεται συγκεντρωμένη η μεγάλη πλειοψηφία του πληθυσμού της περιοχής, η εικόνα είναι διαφορετική, με τους καταναλωτές να είναι πιο έτοιμοι να χρησιμοποιήσουν τις συσκευές τους ως “ψηφιακό πορτοφόλι”.

Μάλιστα, η IDC κατηγοριοποιεί τις αγορές της περιοχής σε τρεις ομάδες: Card Payment Leaders, Mobile Payment Leaders και Mobile Money Leaders.

Πρόσφορο έδαφος
Συνολικά, πάντως, το έδαφος για τις πληρωμές μέσω φορητών συσκευών έχει αρχίσει να γίνεται πιο πρόσφορο σε διεθνές επίπεδο. Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα Mobile Payments της Prime Research, για λογαριασμό της MasterCard, που καταγράφει την αίσθηση των καταναλωτών απέναντι στις ψηφιακές πληρωμές μέσα από 19,1 εκατ. social media posts, το 2014 το 94% των παγκόσμιων συνομιλιών ήταν θετικές, σε σύγκριση με το 77% το 2013 και 70% το 2012. Οι πιο θετικές συνομιλίες αφορούσαν στην καινοτομία, τα προγράμματα loyalty, τις ανταμοιβές, καθώς και την ευκολία των πληρωμών μέσω κινητού τηλεφώνου (91% μέσος θετικός τόνος).

Σύμφωνα με την έρευνα, που παρουσιάζει τις απόψεις καταναλωτών από 56 αγορές της Βόρειας και Νότιας Αμερικής, Ευρώπης, Αφρικής, Ασίας και Ειρηνικού, συνολικά, το 91% των συνομιλιών του 2014 για την ασφάλεια και την προστασία ήταν θετικές, σε σχέση με το αντίστοιχο 20% του 2012, όπου το θέμα ήταν αυτό με την πιο αρνητική αίσθηση στην έρευνα.