Πολλοί πιστεύουν ότι η δημιουργία περιεχομένου για το web έχει μία μόνον τεχνική. Κάνουν λάθος καθώς οι συσκευές είναι μικρότερες από την επιφάνεια εργασίας σε desktop και laptop.

Χρειάζεται κανείς να γνωρίζει το αποτέλεσμα ερευνών heat map για να καταλάβει που επικεντρώνεται ο χρήστης, αν λατρεύει τις φωτογραφίες, αν θέλει μικρές παραγράφους σε μικρά ή μεγάλα κείμενα κ.ο.κ. Η ανάγκη να γνωρίζει ο curator που εστιάζει το βλέμμα προκύπτει από την πολιτική της google για mobile-friendly σχεδιασμό των sites.

Αναλυτικά:

  • Τα μάτια του χρήστη όπως συμφωνούν όλες οι έρευνες σχηματίζουν ένα «χρυσό τρίγωνο» επάνω αριστερά στην ιστοσελίδα στο desktop. google-f-shaped-pattern-image-2 Σε ότι αφορά το περιεχόμενο της ιστοσελίδας αυτής, η κίνηση των ματιών σχηματίζει ένα F. Αυτό σχηματίζεται ως εξής: Ο χρήστης κοιτάζει αριστερά στη γωνία. Στη συνέχεια από αριστερά προς τα δεξιά. Κατεβάζει το βλέμμα και πάλι το οδηγεί από αριστερά προς τα δεξιά. Αυτή η διαδικασία επαναλαμβανόμενη δείχνει ότι μειώνεται το ενδιαφέρον όσο πιο πολύ κατεβάζει ο χρήστης το βλέμμα. f-shaped-pattern-image-3
  • Ωστόσο, αυτά δεν ισχύουν σε mobile devices. Εκεί ο χρήστης εστιάζει στο κέντρο της οθόνης κατά 68% και συνολικά 86% μαζί στο κέντρο και στο επάνω μέρος της μικρής οθόνης. Το κάτω μέρος της οθόνης δείχνει ασήμαντο (πηγή )*.  Αυτά σημαίνουν ότι πρέπει να χρησιμοποιούνται με φειδώ οι φωτογραφίες και να είναι πολύ σχετικές με το περιεχόμενο.
  • Χρειάζεται λιτό και σφιχτό περιεχόμενο. Δεν χρειάζονται πολλά λόγια αλλά μικρές και συνθετικές φράσεις. Αυτό δεν αφορά στο μέγεθος του κειμένου συνολικά αλλά στο μέγεθος των φράσεων και το συμπυκνωμένο γράψιμο το οποίο λαμβάνει χαρακτηριστικά δημοσιογραφικού κειμένου προς ραδιοφωνική εκφώνηση. Σβήστε λοιπόν ότι είναι περιττό.
  • Σύντομοι και με δυνατές λέξεις πρέπει να είναι οι τίτλοι. Πχ: Η επιστήμη της δημιουργίας, δέκα μέτρα ηλιοπροστασίας… Γενικώς να προτιμάτε τοτυς τίτλους που αποκαλούνται linkbait, όταν όμως το περιεχόμενό σας είναι σοβαρό και σημαντικό! Linkbait τίτλοι είναι οι:

How To articles (πώς να, όταν πρόκειται για χρηστικά άρθρα)
Stories that provide a lesson
Interviews of industry experts
Reviews of industry resources, like books or other websites
Lists of resources and information (εάν έχετε προς χρήση και edu links ακόμα καλύτερα)
Statistics and data and findings from your industry
Visual content like embedded infographs or video

  • Δημιουργήστε πολύ ισχυρό περιεχόμενο ξεκινώντας από λίγες γραμμές στην αρχική οθόνη. Σε αυτές θα προσπαθείτε πάντα να κεντρίσετε το ενδιαφέρον για τη συνέχεια του περιεχομένου. Ο χρήστης μόνον τότε θα ανταποκριθεί.
  • Σύντομες φράσεις και παράγραφοι, δίνουν στον αναγνώστη την ευκαιρία να αντιληφθεί εύκολα την ουσία και να μην χαθεί σε μακροσκελείς αναφορές που ξεστρατίζουν την σκέψη. bufferapp-short-paragraphs-example-image-8
    Μια τέτοια γραφή θα τους κάνει να χάσουν το ενδιαφέρον τους γρήγορα. Το ιδανικό μέγεθος παραγράφου στις σημερινές συσκευές είναι 4 σειρές!

Μερικές από τις σημαντικότερες συμβουλές δίνoυν οι experts Neil Patel και Mike Allton

images via contentmarketinginstitute.com