Παρουσιάστηκε η νέα στρατηγική της Alitalia

Η στρατηγική για τη νέα Alitalia παρουσιάστηκε, με την ξεκάθαρη δέσμευση της νέας εκτελεστικής ομάδας και των στρατηγικών επενδυτών να επαναπροσδιορίσουν την αεροπορική εταιρεία.

Η Alitalia θα εισαγάγει νέα δρομολόγια, νέα πρότυπα προϊόντων και υπηρεσιών, νέα στρατηγική για τη διαχείριση του κόστους αλλά και νέο λογότυπο, θέτοντας τα θεμέλια για την οικοδόμηση μιας παγκόσμιας αεροπορικής εταιρίας που αντιπροσωπεύει την καλύτερη δυνατή Ιταλία.

Η νέα Alitalia άρχισε να λειτουργεί την 1η Ιανουαρίου του 2015, μετά την ολοκλήρωση των μετοχικών επενδύσεων από την Etihad Airways και τους υφιστάμενους μετόχους της Alitalia. Η πρόσφατη συνεδρίαση της νέας εταιρίας επικύρωσε την επιχειρηματική στρατηγική, η οποία παρουσιάστηκε από τον Luca di Montezemolo, πρόεδρο της Alitalia, τον Silvano Κασάνο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Alitalia, και τον James Hogan, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Etihad Aviation Group και Αντιπρόεδρο της Alitalia.

Ο Luca di Montezemolo, δήλωσε: «Η ενέργεια, το πάθος και η εμπειρία που έχω βιώσει στην Alitalia, τις τελευταίες εβδομάδες δεν αφήνουν καμία αμφιβολία ότι η αεροπορική εταιρεία που παρουσιάζουμε σήμερα θα γίνει και πάλι μία εξαιρετική ιταλική αεροπορική εταιρεία παγκόσμιας αναγνώρισης. Αυτός είναι ο λόγος που πιστεύω ότι οι άνθρωποι στην Alitalia είναι ένας πυλώνας της ιστορίας που πρόκειται να γράψουμε».

«Προτεραιότητά μας είναι να βάλουμε τον πελάτη στο επίκεντρο όλων όσων κάνουμε. Και για να το καταφέρουμε αυτό, θα αλλάξουμε πολλά πράγματα, αρχίζοντας με τον τρόπο που δουλεύουμε. Πρέπει να δουλέψουμε σαν μία ενωμένη ομάδα για να επιτευχθεί αυτός ο μεγάλος κοινός στόχος».

«Η ανανεωμένη Alitalia που οραματιζόμαστε και έχουμε αρχίσει να χτίζουμε, θα είναι ένα προσόν για αυτή τη χώρα, και ένας οδηγός για να υποστηρίξει την ανάπτυξη του τουρισμού μας και των επιχειρήσεών μας».

Ο James Hogan, δήλωσε ότι το μέλλον της Alitalia θα βασίζεται σε σημαντικές αλλαγές σε ολόκληρο τον οργανισμό.

«Σε μια αγορά που εξακολουθεί να ταλανίζεται από τη συνεχιζόμενη κρίση στην Ευρωζώνη, οτιδήποτε άλλο εκτός από την ταχεία, αποφασιστική αλλαγή δεν αποτελεί καν επιλογή».

«Αυτή είναι η σωστή στρατηγική, με τη σωστή ομάδα διαχείρισης να την οδηγήσει».

«Αλλά δεν πρέπει να υπάρχει καμία απολύτως αμφιβολία, έχουμε κάνει μια εμπορική επένδυση που πρέπει να επιφέρει εμπορικά έσοδα».

«Έχουμε επενδύσει στη νέα Alitalia, διότι πιστεύουμε ότι μπορεί να ανθίσει και πάλι. Θα επιτύχει μόνον αν υπάρχει υποστήριξη 100 τοις εκατό από όλους. Οι προσεχείς μήνες και τα επόμενα χρόνια δεν θα είναι εύκολα, αλλά εάν όλοι δουλέψουμε σαν μία ομάδα, η Alitalia μπορεί να αναπτυχθεί και πάλι».

Ο κ. Hogan δήλωσε ότι οι μεγάλοι επενδυτές της Alitalia είχαν δώσει προθεσμία ως το 2017 για την εταιρεία να σημειώσει κερδοφορία.

Περιγράφοντας τη νέα στρατηγική της εταιρείας, ο κ. Cassano ανέφερε: «Η νέα στρατηγική της Alitalia είναι σημαντική, συναρπαστική και εμπορική. Πρόκειται για μια στρατηγική επιτυχίας – αν όλοι δουλέψουν κατάλληλα».

«Είναι σημαντική, γιατί έχει αναπτυχθεί με την πάροδο των μηνών, από μια ομάδα στελεχών και μια σειρά συνεργατών που μοιράζονται εκτεταμένη και σε βάθος τεχνογνωσία της βιομηχανίας».

«Είναι συναρπαστική, εξαιτίας του οράματος και της φιλοδοξίας που έχουμε για την εταιρική ταυτότητα και την επιχείρηση. Αυτή είναι η ευκαιρία να χτίσουμε μια νέα Alitalia, για την οποία η Ιταλία θα μπορεί πραγματικά να αισθάνεται υπερήφανη».

«Και είναι εμπορική, γιατί αυτός είναι ο μόνος τρόπος που κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει πραγματικότητα. Κάθε εργαζόμενος της Alitalia, πρέπει να μπει σε μια εμπορική νοοτροπία, σύμφωνα με την οποία η βάση για την κάθε απόφαση θα είναι: Αυτό δίνει αξία στον πελάτη μας; Αυτό δίνει αξία στην εταιρεία μας; Και θα μας βοηθήσει να πετύχουμε ένα οικονομικό αντάλλαγμα;»

«Πρέπει να δημιουργήσουμε μία κουλτούρα βασισμένη στις σταθερές επιδόσεις, με επίκεντρο τον πελάτη που θα οδηγεί σε μία βιώσιμη κερδοφόρα αεροπορική εταιρεία, η οποία μπορεί να αναπτυχθεί μακροπρόθεσμα».

«Η επένδυση που έχουμε λάβει από τους μετόχους μας, μας δίνει την ευκαιρία να το κάνουμε αυτό».

Ο κ Cassano πρόσθεσε: «Μια επιτυχημένη Alitalia σημαίνει θέσεις εργασίας, αυτό σημαίνει εμπόριο και τουρισμό. Αυτό σημαίνει ένα σημαντικό αντίκτυπο στην ιταλική οικονομία».

Τα βασικά στοιχεία της νέας επιχειρηματικής στρατηγικής περιλαμβάνουν:

Δίκτυο

Νέα στρατηγική τριών κόμβων στην Ιταλία. Αναφορικά με το αεροδρόμιο Malpensa του Μιλάνου θα αυξηθούν οι υπηρεσίες μεγάλων αποστάσεων, ενώ στο αεροδρόμιο Linate θα αυξηθεί η συνδεσιμότητα με συνεργαζόμενες αεροπορικές εταιρείες. Το αεροδρόμιο Fiumicino της Ρώμης θα αυξήσει τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων και θα συνεχίσει να επεκτείνει το δίκτυο πτήσεων μικρών και μεσαίων αποστάσεων, για να διατηρηθεί η σημαντικότητά της στην ιταλική αγορά.
Τα προγράμματα πτήσεων του δικτύου θα βελτιστοποιηθούν ώστε να επιτρέπουν καλύτερη συνδεσιμότητα παράλληλα με αυξημένη χρήση πτήσεων κοινού κωδικού με υπάρχοντες και νέους συνεργάτες.
Νέα δρομολόγια από τη Ρώμη προς το Βερολίνο, το Ντίσελντορφ, το Σαν Φρανσίσκο, το Μεξικό, τη Χιλή, το Πεκίνο και τη Σεούλ, και περισσότερες πτήσεις στη Νέα Υόρκη, το Σικάγο, το Ρίο ντε Τζανέιρο και το Άμπου Ντάμπι.
Η Alitalia επίσης θα προσθέσει 13 εβδομαδιαίες πτήσεις από το Malpensa του Μιλάνου, με καθημερινές πτήσεις στο Άμπου Ντάμπι, 4 πτήσεις την εβδομάδα στη Σανγκάη, και επιπλέον πτήσεις προς το Τόκυο.
Θα αυξηθεί επίσης η συνδεσιμότητα με τον κόμβο της Etihad Airways στο Άμπου Ντάμπι, με καθημερινές συνδέσεις από τη Βενετία, το Μιλάνο, τη Μπολόνια και την Κατάνια, αλλά και επιπλέον
πτήσεις από τη Ρώμη, οι οποίες επιτρέπουν συνδέσεις στη Μέση Ανατολή, την Αφρική, την Ινδική χερσόνησο, την Νοτιοανατολική Ασία, την Κίνα και την Αυστραλία.
Η Βενετία θα είναι το μόνο αεροδρόμιο της Ιταλίας μαζί με το Fiumicino της Ρώμης και το Malpensa του Μιλάνου, από τα οποία η Alitalia θα εξυπηρετεί πτήσεις προς το Άμπου Ντάμπι με αεροσκάφη μεγάλων αποστάσεων.

Συνεργασία

Κατά τη διερεύνηση περαιτέρω ευκαιριών για την εμβάθυνση των σχέσεων με μέλη της SkyTeam και ιδίως με την Air France / KLM και την Delta, θα υπάρξει μια νέα σημαντική συνεργασία με την airberlin & NIKI, καθώς και αυξημένη σύνδεση με την Etihad Airways. Υπάρχουν, επίσης, πλάνα στενότερης συνεργασίας με την Air Serbia και την Etihad Regional. Αυτές οι εταιρικές σχέσεις θα αυξήσουν τις δυνατότητες επιλογής των πελατών σε πολλές αγορές.

Στόλος

Η Alitalia, η Etihad Airways και οι συνεργάτες τους από κοινού διερευνούν τις ευκαιρίες για τη βελτίωση της αποδοτικότητας του στόλου. Για παράδειγμα, η Alitalia βρίσκεται στη διαδικασία μετεγκατάστασης 14 αεροσκαφών Airbus A320 στην Αirberlin, και εξετάζει τις επιλογές με την Etihad Airways για την απόκτηση επιπλέον αεροσκαφών ευρείας ατράκτου για την Alitalia. Η Alitalia θα έχει επίσης την ευκαιρία να παραλάβει αεροσκάφη από τις υπάρχουσες παραγγελίες για νεότευκτα αεροσκάφη του στόλου της Etihad Airways.

Υπηρεσίες Πελατών

Μία κουλτούρα που βάζει τον πελάτη στο επίκεντρο, με νέα πρότυπα προϊόντων και υπηρεσιών σε όλη την αεροπορική εταιρεία. Μία νέα Ακαδημία Εκπαίδευσης στην Αριστεία των Πελατών (Customer Excellence Training Academy) θα εκπαιδεύσει όλο το προσωπικό που έρχεται σε επαφή με πελάτες, ενώ οι πελάτες θα βιώσουν την παραδοσιακή ιταλική φιλοξενία, νέες επιλογές υπηρεσιών φαγητών, σαλόνια με νέα εμφάνιση στη Ρώμη, το Malpensa και το Linate του Μιλάνου.

Εταιρική ταυτότητα

Η Alitalia θα παρουσιάσει ένα νέο εμπορικό σήμα και μία νέα ταυτότητα, που θα απεικονίζονται στα αεροσκάφη, τις στολές και όλα τα άλλα σημεία επαφής με πελάτες. Ενώ το όνομα θα παραμείνει αμετάβλητο, η νέα εταιρική ταυτότητα θα επιδιώξει να καταγράψει και να ενσωματώσει την ουσία της Ιταλίας.