Η μεγάλη πρόκληση για το PR! H αλλαγή κλίμακας

Κίμων Αντύπας

Του Κίμωνα Αντύπα* – Η αγορά του PR έχει βρεθεί αντιμέτωπη με την πιο σοβαρή πρόκληση που έχει αντιμετωπίσει ποτέ, όσο η επικράτηση του digital αλλάζει τους όρους του παιχνιδιού. Σημαντικές αλλαγές, ρίσκα και ευκαιρίες πρέπει να αντιμετωπιστούν συλλογικά από την αγορά μας , ώστε να καθορίσουμε το νέο μας ρόλο σε ένα πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Είναι πια ξεκάθαρο ότι ο νέος αυτός ρόλος πρέπει να ξεπερνά τα παραδοσιακά όρια και να μας επανατοποθετεί και να επαναπροσδιορίζει την αξία που προσφέρουμε. Σημαντικές αλλαγές συμβαίνουν τόσο μέσα όσο και έξω από την Αγορά μας. Συνολικά στην επικοινωνιακή αγορά, οι άλλες πειθαρχίες της Επικοινωνίας αντιλαμβάνονται τις δυνάμεις που το PR έχει. Εκτός αυτής, τα μεγάλα web platforms και άλλα business consultancies , συμβουλεύουν τους πελάτες για Relationship Management στην εποχή του Conversation.

Οι πελάτες μας ζητούν πια ιδέες που στηρίζονται σε δεδομένα και πληροφορίες πλαισιωμένα από πλούσια insights, θεωρώντας ότι είναι ο ασφαλέστερος τρόπος για διαδραστικότητα με τους ανθρώπους και συγκεκριμένα communities. Πρέπει να αναπτύξουμε μια νέα κουλτούρα εύρεσης των insights και την δυνατότητα να προσφέρουμε ιδέες βασισμένες σε αυτά.
Στο σημείο αυτό εμφανίζονται κάποια βασικά ερωτήματα όπως, πόσο πολύ πρέπει να εντάξουμε την τεχνολογία στη δουλειά μας, αν πρέπει να αποκτήσουμε δικές μας web platforms πέραν της απλής χρήσης τους, αν πρέπει να προσλαμβάνουμε ειδικευμένο κόσμο να τις χειρίζεται ή να μεταμορφωθούμε σε digital advisors.

Στο ψηφιακό κόσμο τα δεδομένα επεξεργάζονται και είναι διαθέσιμα για feedback άμεσα. Σαν PR δεν είμαστε ακόμη εκεί αλλά η κλίμακα του χρόνου αλλάζει πια και για εμάς. Ο Χρόνος πια είναι βασική παράμετρος PR σε άμεσο χρόνο και είναι ο Νέος Κανόνας.
Το PR, ίσως πρέπει να αποκτήσει μια νέα ονομασία ή σίγουρα μια νέα αποστολή που δεν είναι άλλη από το Real Time Engagement. Οι κλασσικές τακτικές θα συνεχίσουν να υπάρχουν αλλά πρέπει να πλαισιωθούν από νέες. Το PR μπορεί να είναι παντού από μια εφαρμογή smartphone και ένα viral video έως μια πρωτοβουλία crowd funding.

To PR agency της νέας εποχής πρέπει να ξεπεράσει όλα τα παραδοσιακά όρια, από τη στρατηγική στην κινητοποίηση, από το marketing στην επικοινωνία από την ανάπτυξη app στο storytelling που προκαλεί ενδιαφέρον. Πρέπει να γνωρίζουμε την επίδραση της τεχνολογίας στην κουλτούρα της κοινωνίας και των επιχειρήσεων. Πρέπει να επιταχύνουμε την επανεφεύρεση του Digital και να το κάνουμε με μια 100% ανθρωποκεντρική οπτική. Γιατί τελικά οι μάρκες έγιναν και ανήκουν στους ανθρώπους.
Οι καιροί μας καλούν για αλλαγή κλίμακας.

* Ο Κίμων Αντύπας κατέχει τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου τα τελευταία 25 χρόνια στην εταιρεία και είναι υπεύθυνος για το χειρισμό των σημαντικότερων της πελατών.
Εξειδικεύεται στην στρατηγική μελέτη και εκπόνηση προγραμμάτων εταιρικής επικοινωνίας, χρηματοοικονομικής επικοινωνίας, εισαγωγής στο Χρηματιστήριο καθώς και προγραμμάτων διαχείρισης θεμάτων κρίσεων. Έχει μεγάλη εμπειρία στην ανάπτυξη προγραμμάτων επικοινωνίας για διεθνείς και Ελληνικές επιχειρήσεις και Φορείς, αφού έχει χειριστεί προγράμματα για μεγάλο αριθμό εταιρειών και οργανισμών όπως το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, ΝΝ, Αγροτική Ασφαλιστική, ΤΤ, Proton Bank, Groupama Φοίνιξ Ασφαλιστική, Περιφέρεια Αττικής, ΓΕΚΑΤ ΑΕ, LANITIS DEVELOPMENT SA (Aphrodite Hills Project), ALBA, ΕΛΙΝΟΙΛ, easyJet, Gulf Air, Eurobank Properties, ITT Sheraton, UCI, Όμιλος Sato, ΒΜW AG, TITAN, A.E., ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ, Vodafone, Microsoft Hellas, JTI, First Data, Western Union, Εγνατία Τράπεζα, Αττικό Μετρό, Διεθνές Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, κλπ.
Εργάστηκε στο Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων της εφημερίδας “ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ” για τέσσερα χρόνια και έχει εξειδικευθεί στην ανάπτυξη Προγραμμάτων Δημοσιότητας με οικονομικό και χρηματιστηριακό περιεχόμενο (financial & investors relations). Είναι απόφοιτος του CAM FOUNDATION (Public Relations & Advertising Diploma, and Mass Media Communication).