Ένας στους πέντε εφήβους, δηλώνει ότι έχει υποστεί διαδικτυακή παρενόχληση (cyberbullying), σύμφωνα με τα ευρήματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε 5000 εφήβους από 11 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.
Ακόμη, περίπου το ένα πέμπτο των εφήβων που έπεσα θύμα cyberbullying στο εξωτερικό έχει κάνει αυτοκτονικές σκέψεις, ενώ το 38% δεν το έχει πει στους γονείς του.
Η έρευνα έγινε από τον Όμιλο Vodafone σε συνεργασία με την ΥouGov σε παιδιά 13-18 ετών που ζουν στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Ολλανδία, την Ιρλανδία, τη Δημοκρατία της Τσεχίας, την Ελλάδα, τη Νότια Αφρική, τη Νέα Ζηλανδία και τις ΗΠΑ.
Ειδικότερα, το τμήμα της διαδικτυακής έρευνας που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα, σε δείγμα 506 εφήβων, έδειξε ότι το 46% των εφήβων θεωρεί τη διαδικτυακή παρενόχληση χειρότερη από την κατά πρόσωπο παρενόχληση, ενώ το 34% των εφήβων στη χώρα μας πιστεύει ότι αποτελεί μεγαλύτερο πρόβλημα στα νεαρά άτομα από τη χρήση ναρκωτικών.
Από τους Έλληνες εφήβους, που δήλωσαν ότι έχουν υποστεί cyberbullying, το 56% ανέφερε ότι ένιωσε αναστάτωση, 40% τρόμο, 19% αβοήθητοι και 9% είχε αυτοκτονικές τάσεις. Σημαντικό ποσοστό αυτών που έχουν υποστεί cyberbullying, το 47%, δήλωσε ότι δεν ανέφερε στους γονείς του το γεγονός.
Με αφορμή τα ευρήματα της έρευνας, ο Όμιλος Vodafone και η Vodafone Ελλάδας παρουσιάζουν σήμερα την πρωτοβουλία #BeStrong με επίκεντρο τη δημιουργία σειράς emojis κατά του cyberbullying, που μπορούν να λειτουργήσουν ως “emojis στήριξης”. Στόχος, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, είναι η ευαισθητοποίηση των εφήβων για τη σημασία της έκφρασης συμπαράστασης και στήριξης σε φίλους, που υφίστανται διαδικτυακή παρενόχληση. Τα emojis που περιλαμβάνονται στην πρωτοβουλία, επιλέχθηκαν από 4.720 εφήβους που συμμετείχαν στην έρευνα.
Στη δημιουργία των emojis συνεργάστηκαν ο καθηγητής του Πανεπιστημίου του Berkeley και ψυχολόγος, Dacher Keltner, σύμβουλος στην ταινία “Τα μυαλά που κουβαλάς – Inside Out”, καθώς και Μη Κερδοσκοπικές Οργανώσεις με δράση ενάντια στην παρενόχληση.
Προκειμένου να βοηθήσουν τα νεαρά άτομα στην οικοδόμηση ενός χαρακτήρα που θα είναι “ανθεκτικός” απέναντι στη διαδικτυακή παρενόχληση, ο Όμιλος Vodafone, σε συνεργασία με τη Μη – Κερδοσκοπική Οργάνωση The Diana Award, έχει επίσης δημιουργήσει εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές, που καλύπτει θέματα, όπως selfies, online gaming, κοινωνική δικτύωση και κακόβουλα tweets, ενώ αναμένεται η δημιουργία και άλλου υλικού σύντομα.
Επιπλέον, το Ίδρυμα Vodafone ανακοίνωσε ότι θα ενισχύσει οικονομικά Μη – Κερδοσκοπικές Οργανώσεις που δραστηριοποιούνται κατά του cyberbullying, δωρίζοντας 14 λεπτά του ευρώ για κάθε retweet στο Twitter ή δημόσιο like σε εικόνες των emojis της πρωτοβουλίας #BeStrong στο Facebook. Στην Ελλάδα, η πρωτοβουλία θα ενισχύσει τη δράση της οργάνωσης « Το Χαμόγελο του Παιδιού» για την αντιμετώπιση του bullying. Επίσης, η εταιρία διεθνώς ζητά από εφαρμογές emojis και μέσα κοινωνικής δικτύωσης να συμπεριλάβουν τα συγκεκριμένα emojis στις πλατφόρμες τους.